Cancel Preloader
Nyitvatartás: H-P: 08 - 17
 Négykezes angol vasra, avagy hogyan hangoltuk át a Jaguár egyik legszebben muzsikáló V8-át

Négykezes angol vasra, avagy hogyan hangoltuk át a Jaguár egyik legszebben muzsikáló V8-át

Ezúton jelentjük, hogy az LPG Doktor autógáz szerviz ismét nemzetközi terepre tévedt! A minőségi munka iránti elkötelezettségünk gyümölcseként ezúttal egy olasz úr bizalmát sikerült elnyernünk. Az e-mailben érkezett ajánlatkérést követően még szinte fel se ocsúdtunk, máris a műhelyben tudtuk új ügyfelünket.

 

 

Négykezes angol vasra, avagy hogyan hangoltuk át a Jaguár egyik legszebben muzsikáló V8-át.

 

Ezúton jelentjük, hogy az LPG Doktor autógáz szerviz ismét nemzetközi terepre tévedt! A minőségi munka iránti elkötelezettségünk gyümölcseként ezúttal egy olasz úr bizalmát sikerült elnyernünk. Az e-mailben érkezett ajánlatkérést követően még szinte fel se ocsúdtunk, máris a műhelyben tudtuk új ügyfelünket.

Csak úgy, mint a szerelmi történetekben itt is másképpen szólt a kaland eleje, és más lett a végkifejlet.

Az ügylet bonyolítását egy olasz honban élő honfitársunk vállalta magára, mivel a gépkocsi tulajdonosa nem hogy magyarul, de semmilyen más idegen nyelvet nem beszélt. Jaguár XJ 6..
Szokás szerint a várva várt napra megrendeltünk minden szükséges alkatrészt, nehogy bajba kerüljünk a szerelés pillanatában. Ekkor megérkezett a jármű. Kollégánk kinyitotta a motorháztetőt. Az arckifejezését nem tudom szavakba önteni, viszont beszédes volt, ahogy egy mozdulattal vissza is csukta, miközben ezzel egyidejűleg már az autó farára szegezte tekintetét. Nem mást keresett, mint a típus jelölést. Megtalálta. XJ 8 R.

 

 

Jaguar XJR és Super V8

 

2002 szeptemberében, a teljesen új, harmadik generációs XJ (más néven X350) érkezett a szalonokba. Bár az autó külső és belső stílusa a hagyományos jaguárra jellemző jegyeket tükrözte, az autót teljesen újra tervezték.

Bővebben

 

Kollégánk mentális összeszakadását az a kép okozta, amely a géptető felnyitása után tárult elé. A beszerelés során be is igazolódtak a félelmei. 

 

Egy ilyen zsúfolt motortér sokszor meg tudja izzasztani vállalkozó kedvű beszerelőket, ez a példány viszont különösen helyrabló módon lett motorizálva. Mivel mindvégig 6 hengeres motorra készültünk, érthető a kitörő lelkesedés hiánya. A csomagtartóba pillantva jött a hab a tortára: a tulajdonos által megadott méretek hiába stimmeltek, a kiszámolt méretű hengeres tartály nem volt beépíthető, mert nem lehetett tőle kiemelni a pótkereket. Akkor szereljük mégis pótkeréktartállyal!! A megváltásnak tűnő gondolat kettő perc alatt ment füstbe. A pótkerék közepén egy gigantikus méretű, elektronikával agyon tömött kompresszor tanyázott, amely a szintszabályzós futóművet lélegeztette. A tulajdonos képviselőjével folytatott egyeztetés után aztán bekerült a végleges, aprócska tartály, amellyel mindössze 230 km hatótáv érhető el.

  

A motortéri szerelésre is maradt az örömből. Kollégánk másfél órán keresztül vakarta a fejét, mert annyi hely nem volt sehol, hogy a gázcsövet a karosszéria aljáról felvezesse valahol a motortérbe.

Aztán happy end lett a vége,a kezdeti siránkozások ellenére a gázcső is, és az eleinte elhelyezhetetlennek tűnő reduktor is megkapta végső helyét a JAG elejében.

 

Mivel a tulajdonos a határidő napján haza akart utazni a kész autóval, a fiúknak bele kellett húzni tisztességesen. Este 9 óra volt, amikor a tankolást követően az első LPG molekula végre lecsúszott a V8-as motor szívószelepén.
Gyors kalibráció, majd irány az M0!! Másfél órás kínzás, közben végre őszinte jajveszékelés a volán mögül: “ ez naggggyyyon jó!! “ A csaknem 270 ló nagyon kellemesen mozgatta a nagy macskát, ez kétségtelen.

 

Végül következett a szokásos vak teszt. Gázkapcsoló kézzel letakar, kolléga vezet. A feladat, hogy laptopról üzemmódot váltva meg kell tippelnie, melyik üzemanyaggal megyünk éppen. 5-6 próba, de szerencsére a végeredmény ismét a szokásos.
A csodaszépen doromboló V8-as cica érzékszervileg meg nem különböztethető módon halad benzinnel és LPG-vel egyaránt.
A műszerek is hibátlan működésről számoltak be, a részterhelési korrekciók és a csúcsterhelési lambda értékek egyaránt a benzines referencia értékeknek megfelelően alakultak.

 

Este 11 órakor mindenki boldog volt. A tulajdonos, aki időben haza indulhatott, az angol macska, aki immár környezet kímélő “ tápot” fogyaszthatott és a műtétet végző LPG Doktor csapata is, akik 3 nap folyamatos munka után jó érzéssel bocsájtották útjára export gyermeküket.

 

Arrivederci itália, várjuk a következő ország jelentkezőjét!