Cancel Preloader
Nyitvatartás: H-P: 08 - 17
 Jaguar XJR és Super V8

Jaguar XJR és Super V8

Jaguar XJR és Super V8

 

2002 szeptemberében, a teljesen új, harmadik generációs XJ (más néven X350) érkezett a szalonokba. Bár az autó külső és belső stílusa a hagyományos jaguárra jellemző jegyeket tükrözte, az autót teljesen újra tervezték. 

Tervezés és kivitelezés

Mint az Audi A8, az Xj futóműve és a test is alumíniumból lett megépítve, az alváz viszont a hagyományos acél szerkezetre épült, de két különbséggel; az alvázon lévő alkatrészek az egyedi fejlesztésű Aerospace technológiával és ponthegesztéssel lettek integrálva az alapokra. Bár az XJ építési módszere különbözik az Audi A8-ban használt technológiától, mindkét módszer fejlett technológiát takar.

A jelenlegi XJ karosszéria súlya körülbelül ugyanannyi, mint a kortárs Mini. A becslések szerint, ha az autó acélból készült volna, akkor kb. 40%-kal nagyobb lenne a súlya.

Motorok

A 240 lóerős 3,2 literes V8-as korábbi modellt felváltotta a 240 lóerős 3,0 literes V6-os,  az X-Type és S-Type modellek. Egy V6-os erőforrás hajtja az XJ6-ot, míg a XJ8-at egy V8-as szívómotor. Az XJR meghajtásáról pedig egy 4,0 literes V8-as gondoskodik.

A gyár 2005-ben vezette be az első dízel XJ Jaguart, S-Type néven. A kocsi ugyanazt a Ford-Peugeot által kifejlesztett 2,7 literes twin turbo V6-os egységet tartalmazta, a 204 lóerős teljesítménnyel és 321 £ ft nyomatékkal. Ez a modell más néven az úgynevezett XJ TDVi, amelyet gyakran dicsérnek, bár nem ez a legerősebb dízel a riválisokkal összemérve, de kvalitásait tekintve a legjobb dízelmotoros autó a világon.

Megjelenés

Annak ellenére, hogy egyes kritikusok szerint az XJ stílusban elavult, az általános konszenzus az, hogy az XJ egy hatékony autót jellemző az éles és megnyerő kezelésben részesül. Sima futás, és a nagy teljesítményű, erőteljes motorok jellemzik, különösen a V8-as és dízel motorok, amelyek kiemelkedően jó fejlesztések.

A Super V8 a Jaguár leggyorsabb és legdrágább modellje, az XJR ezt követve szorosan második. A Super V8, amely a 2004-es évben debütált az új X350 karosszéria stílusában, lényegében egy hosszú tengelytávú, kompresszoros XJ8. Az elsődleges versenytársa a Mercedes-Benz S55 AMG. A megkülönböztető drótháló hűtőmaszk és krómozott kész oldalsó tükrök megjelenésben sajátosságai a Super V8 és az XJR modelleknek, ezen kívül a többi formai jegyet tekintve megegyezik az olcsóbb XJ szedánokkal.

 

2005 elején, a Jaguar bejelentette a legdrágább, legerősebb és XJ limuzint, ezzel megszűnt V12 gyártása. Az úgynevezett 2006 Super V8 Portfolio limitált felszereltségi szinttel bírt, Super V8 szedán zászlóshajójaként. Ez modell debütált a New York-i International Auto Show-n 2005 márciusában, és a legdrágább Jaguar szedán a mai napig. Az alap modell ára $ 115,995. A Portfolio szolgáltatásai között megtalálható a nagyobb motorteljesítmény, valamint a külső és belső fejlesztések, beleértve a DVD-lejátszó és 7 hüvelykes képernyőt a hátsó fejtámlákon.

A Super V8 Portfolio-t egy Jaguar kompresszoros 400 LE, 4,2 L, 32 szelepes, AJ-V8-as motor hajtja. Top sebessége 155 mph, és 0-100 km/h sebességre 5 mp alatt gyorsul.