LPG Doktor sikertörténet

Néhány hete egy tekintélyes bálna gurult be az udvarunkra. Ez volt a Catalina Coachmen lakóautó. A jelenségre a környező udvarok népe is összecsődült, és egy pillanatra megállt az élet. Jó lett volna az arcokat is fényképezni, amiket mi láttunk. Szerintem simán egy fotó pályázatot is megnyertünk volna azzal a portfólióval. 

 

LPG Doktor sikertörténet

 

Néhány hete egy tekintélyes bálna gurult be az udvarunkra. Ez volt a Catalina Coachmen lakóautó. A jelenségre a környező udvarok népe is összecsődült, és egy pillanatra megállt az élet. Jó lett volna az arcokat is fényképezni, amiket mi láttunk. Szerintem simán egy fotó pályázatot is megnyertünk volna azzal a portfólióval. Ami azonban ennél is nagyobb elismerés, hogy a tulajdonos, István, visszatért műhelyünkbe, és örömmel, nagy elégedettséggel mesélte, hogy mennyire jól fogyaszt a lakóautó és sokkal felszabadultabb érzés így a volán mögé ülni.

A jármű eredetileg már át volt alakítva LPG gázüzemű rendszerre, a tulajdonos azonban gyanakvóan tekintett a szerinte még így is magas gázfogyasztásra. Kétsége be is igazolódott. Az átlag 45 liter volt, aminek hallatán mi is nagyon meglepődtünk.

Átnéztük a rendszert, kicseréltük a gázinjektorokat Hana márkájúra, és elindultunk programozni a gázrendszert.

Pár napja egy ismerős hang megszólalt a műhelyben, és nem telt bele egy perc már mind hallgattuk, milyen jól teljesít a nagy bálna, amióta visszatért a terhelés világába.

Nézzük a matekot, mennyit spórolt István a pontos beállítással, és a gázinjektor cserével összesen.

A korábbi adatok: 45 liter volt a gázfogyasztás, ami 27-28 literes benzinfogyasztás mellett nagyon soknak számít.

Normális esetben ezeknek az értékeknek következőképpen kellene alakulnia: benzinfogyasztás x1,15= optimális gázfogyasztás. Tehát matematikailag 15%-kal lehet több a gázfogyasztás a benzinfogyasztásnál.

Ha kiszámoljuk, mennyivel több gázt evett a lakóautó, döbbenetes a különbség: 45:28= 1,6. Ez 45% eltérés a megengedetthez képest.

Kb. 150 km és 2 óra munka után átadtuk a járművet tulajdonosának. Ezt követően drasztikus módon javultak az eredmények: 28x1,15= 32 liter gáz/100 km.

A kontraszt még nagyobb, ha figyelembe vesszük, hogy a 45 liter gázfogyasztást 90km/h sebességnél sikerült mérni. Miután a lakóautó kigurult a műhelyből, a 31-32 literes fogyasztás 100km/h sebességnél lett mérve, tehát ha ugyanazon a sebességen vizsgáljuk, akkor még kedvezőbb adatot kaptunk volna.

Az eddigi tapasztalatok szerint éves szinten kb. 20.000 km-t fog futni, vagyis: a megtakarítás 3400 liter LPG/év, amely a jelenlegi árakkal számolva összesen kb. 860.000Ft

Konklúzió:

Teljesen mindegy, hogy lakóautó, személyautó, vagy áruszállító kombó. Mindegyik esetben spórolás a családnak, magunknak, vagy a vállalkozásnak, ha egy jól működő, takarékos rendszer van beépítve.