Nagy autó kis fogyasztással – amikor egy álom valósággá válik!

Egy nagy autót, terepjárót, pick-up-öt megcsodálva az első gondolat, ami magával ragad, az iszonyatos méreteiből adódó kényelem és a széles rakodótér. Ilyenkor fantáziálunk néhányan, hogy de jó lenne egy egész napos családi túrát végigcsinálni vele, vagy egyszerűen csak a mindennapos teendőinkben jó segítség lenne. Aztán jön a fogyasztás gondolata, és ez elront mindent.

Nagy autó kis fogyasztással – amikor egy álom valósággá válik!

Chevrolet Avalanche 5,3  V8 CNG átalakítás.

Egy nagy autót, terepjárót, pick-up-öt megcsodálva az első gondolat, ami magával ragad, az iszonyatos méreteiből adódó kényelem és a széles rakodótér. Ilyenkor fantáziálunk néhányan, hogy de jó lenne egy egész napos családi túrát végigcsinálni vele, vagy egyszerűen csak a mindennapos teendőinkben jó segítség lenne. Aztán jön a fogyasztás gondolata, és ez elront mindent. A vágy, hogy egy ekkora autóval közlekedjünk, és alig fogyasszon valamit, már önmagában is nevetségesnek tűnik, így ki sem merjük mondani, hiszen egy ekkora vasgép megmozgatásához bizony kell rendesen üzemanyag. Legújabb szerelmünk, a Chevrolet Avalanche 5,3 V8, akkora méretekkel bír, hogy közelképnél a fényképezőgép optikájának látóterébe is alig fért bele, mégis a fogyasztása nem nagyobb egy városi kisautónál.

 

Általában ragaszkodunk hozzá, hogy cikkeink autókról szóljanak, ennek ellenére most kivételt teszünk. Az LPG Doktor páciense ezúttal ugyanis több, mint egy autó! Ki tud olyan helyváltoztatásra alkalmas eszközt felmutatni, amelyik képes svájci bicska módjára ennyi funkció ellátására? Szerintem nehéz lecke.

Ez a hatalmas batár egy pick-up, ám az Európában megszokott társaihoz képest más szerkezet. Mentes szinte minden hátránytól, amely ezt a jármű kategóriát sújtja. Először is el lehet férni az utasterében tisztességesen. Van lábtér gazdagon, jó a beszállási kényelem. Másodszor a hátsó futóműve nem egy 30 éves teherautó módjára rázza ki a bent ülők lelkét. Harmadszor pedig ott a teljesítmény, amely bőven az átlagos személyautók fölé emeli a menetdinamikáját.

 

 

A Chevrolet Avalanche-ról bővebben:

A Chevrolet Avalanche a GM fejlesztése. A modell gyártása 2001-ben kezdődött. Az első generáció rögtön két motor verzióval készült:  Vortec 5,3 L V8 motor 290 LE (216 kW ) teljesítménnyel, illetve a Vortec 8,1 L V8 340 LE (253 kW) teljesítménnyel. 

Bővebben

Egyetlen hátránya a fogyasztása volt, amely 15-16 liter / 100 km környékén tanyázott benzinből.

A jármű tulajdonosa egy másik műhelyben alakíttatta át az autót CNG üzeműre, azonban a munkával nem volt elégedett. A többszöri reklamációt megunva más megoldás után nézett, így kereste fel műhelyünket.

Az autó CNG üzemben nem volt terhelhető, intenzív gyorsításra megtorpant, a fogyasztása magas volt.

A munkát az injektorok cseréjével kezdtük. Az eredetileg beszereltek helyét Hana injektorok foglalták el. Ezután csak szivárgás-ellenőrzést kellett végeznünk, és már mehettünk is a forgalomba tesztelni.

A szokásosnál picit több idő alatt, mintegy 2 óra és 120 km megtétele után adtuk át a kész járművet.

A fogyasztási adatok a következőképpen alakultak:

A Chevrolet fogyasztása tehát 15 liter benzin/100 km. Ebből az értékből kb. 9-9.5 kg/100 km körüli fogyasztás következik. A CNG gáz értékét a benzintől eltérően kg-ban számolják, tehát:

1 kg CNG gáz≈ 345 Ft. 100km-en 9,5kg a CNG fogyasztás, ebből következően: 9,5x345= 3278 Ft.

Ez az összeg hány liter benzinnek felel meg?  A benzin átlagára kb. 415 Ft/liter. 3245:415= 7,8 liter benzin/100km.

Az adatokból látszik, hogy a különbség óriási.

 

Néhány hét elteltével felkeresett minket a kocsi tulajdonosa, és így vélekedett a javítás eredményéről:

Elégedett vagy a rendszer működésével?

Sikerült meglepetést okoznotok. Eddig csak költöttem a rendszerre, ha azt vesszük, hogy az előző beszerelés sajnos nem volt pontos, és a fogyasztás nem igazán változott. Most érzem először, hogy nekem dolgozik, és az összeg kezd visszajönni, amit belefektettem.

Észleltél bármilyen csökkenést az autó teljesítményében?

Semmilyen változást nem tapasztaltam, CNG üzemben ugyanazt a teljesítményt nyújtotta, mint benzines üzemben. Először azt hittem, rossz autóban ülök.

A fogyasztással kapcsolatban mit tapasztaltál?

Elégedett vagyok teljes mértékben, amióta sikerült leszorítani egy olyan alacsony értékre, amit soha nem hittem volna.

 

Örömünkre szolgált, hogy ezúttal is egy újabb ügyfelünk teljes megelégedettségére tettünk szert munkánkkal!

Végül a konklúzió maradt hátra:

Út a boldogsághoz: végy egy nagy autót, hatalmas belső térrel, óriási rakodó térrel, messze az átlag fölé emelkedő menetdinamikával, és adj hozzá kis fogyasztást, mindezt a teljesítmény érezhető csökkenése nélkül. Az eredmény: gazdaságos üzem, illetve a nagy autókra jellemző kényelem és szabadság érzése. Egy álom, ami valóra vált!

Szeretettel várjuk műhelyünkben az újabb siker sztorik szereplőit.