1. Szükséges-e a szelepek felső kenését biztosítani gázüzem esetében?

A 90-es évek táján még a motorok többsége ólmozott üzemanyaggal működött, és benzinhez kevert ólom-tetraetil volt hivatott a szelepek felső kenésére, mivel az akkoriban használt fémek anyagminősége és a megmunkálásból eredő hiányosságok ezt egyszerűen megkövetelték. A mai korszerű motorokban azonban felső kenést nem igénylő hengerfejek vannak, így erre a módszerre sem a benzin-, sem a gázüzemben nincs szükség.

2. Mennyi ideig tart az átalakítás?

A teljes átalakítás 2-5 napig tart a motor méretétől, a hengerek számától, és az autó kialakításától függően. Ez az időszak tartalmazza a részletes finombeállítást, melyet cégünk egyedülálló módon, 100-150km-es távon, közúton, élő adatokból végez. Link

3. Káros-e az üzemanyag a benzines motorok számára?

Az LPG (Liquified Petroleum Gas) normál hőmérsékleten folyékony, a benzinnél sokkal tisztább üzemanyag, és azzal ellentétben nem tartalmaz a motor számára káros adalékokat. Működése szinte teljesen korom mentes, ami a motor élettartama szempontjából meghatározó, nem utolsósorban járása csendesebb, a hengerek mozgása egyenletesebb. A benzines üzemre jellemző, hogy az üzemanyag apró cseppek formájában a hengerek falára kerül, ami lemossa az olajt, emiatt emiatt nagyobb a kopás. A gázüzem esetében nincs ilyen kicsapódás. Itt megjegyeznénk, hogy amennyiben a motor számára legveszélyesebb állapotról kell szót ejteni, e tekintetben, rendeltetésszerűen használva az autót leginkább a hidegindítás jöhet szóba, mint károsító tényező.

4. Csökkenthet-e a teljesítmény gázüzemre való átváltásnál?

Egy optimálisan belőtt rendszer esetében – ahogy ezt a Toyota Yaris fékpados mérésünk is bizonyítja – minimális teljesítmény csökkenés várható, aminek mértéke 3% alatt van. A különbség tehát emberi érzékszervekkel nem tapasztalható az LPG gáz esetében, a CNG-nél ez az érték kb. 6-10% körül van.

5. Mélygarázsban lehet-e parkolni gázüzemű autóval?

A korábbi konstrukciók nem voltak felszerelve biztonsági lefúvó szeleppel és elektronikusan vezérelt biztonsági szeleppel, ezért sokáig nem lehetett a mélygarázsokba ilyen autókkal beállni. Mára a rendelet csak az ezen biztonsági feltételekkel nem rendelkező autókra vonatkozik. A nálunk beszerelt autók már el vannak látva ezzel a korszerű védelemmel, ezért a szivárgás esélye álló motornál nem áll fenn.

6. Robbanásveszélyes a gáztartály?

A gáztartályok vastag fala lényegesen erősebb, mint az autó karosszériája, ezért nagyobb ütközést is kibír sérülés nélkül.