Teljeskörű belső motortisztítás

 

Mikor reggel felkelünk, mindannyiunk számára egyértelmű, hogy a nap el sem keződhet egy alapos higiéniai generál nélkül. Megmosakszunk, fogat mosunk. Ha ezt nem tennénk meg rendszeresen, jobb bele sem gondolni, milyen állapotban lennénk évek múlva.

A gépjárműveink motorja épp úgy folyamatosan koszolódik belül, mint az emberi szervezet. A környezet védelmi normák egyre szigorodó elvárásait a gyártók a legtöbb esetben csak olyan áron tudják teljesíteni, amely ugyan óvja a környezetet a káros anyag kibocsájtás csökkentésével, viszont rombolja a motorok belsejét. Hosszú távon a rengeteg így képződő ipari hulladék és felesleges gyártási energia aztán már kérdéses, hogy összességében eredményez-e valós környezet védelmi hatást. Tapasztalati tény, hogy a kipufogó gáz részleges visszavezetése a szívósorba ( EGR ), az egyre növekvő olajcsere periódusok által képződő olajsár, valamint az üzemanyagból lerakódó szennyeződések komoly problémákat tudnak okozni a motor működésében.

A fenti jelenség sok esetben nagyon sokáig tünet mentes marad. Munkánk során a legtöbbször a gáz beépítés során találkozunk a jelenséggel. A “hiba mentesen” nálunk hagyott autó gáz üzemben különböző tüneteket mutathat. Rángatás, égés kimaradás, túlfogyasztás, egyenetlen motor működés jellemzi a probléma kört. Ebben a stádiumban benzinre visszakapcsolva a motort a tünetek sokszor megszűnnek. Ez nagyon megtévesztő a tulajdonosok számára, hiszen laikusként azonnal levonják a következtetést: ha benzinnel nem jelentkezik hiba jelenség,gázzal igen, nyilván a gáz, vagy a gázt beépítő cég a felelős a hibákért!

A valóság azonban teljesen más.

Az autógáz (LPG és CNG egyaránt de más-más mértékben ) egyfajta indikátorként működik a motor hiba feltárásakor. Az autógáz gyújtó energia igénye épp úgy magasabb, mint ahogy érzékenyebben reagál a motor vezérlés pontatlanságaira is. Meggyőző ereje kizárólag az általunk végzett oszcilloszkópos diagnosztikának van. Ügyfeleink jelentős része ekkor szembesül azzal, hogy a gyújtórendszer elemei cserére szorulnak, adott esetben a fent említett lerakódások miatt alakultak ki motor vezérlési pontatlanságok.

Néhány jellemző példa:

  • a hidrotőkék szennyeződése miatt helytelen szelep vezérlési idők
  • a szívószelepek szárainak kokszolódása miatt zárási késedelem
  • a benzines injektorokban történő lerakódások miatt helytelen befecskendezés

A kialakult hibákat a hagyományos autószerelő szakma megbontással tudja orvosolni, amely igen költséges feladat. Forradalmi technológiánkkal a motort három irányból tudjuk teljes körűen megszabadítani a lerakódásoktól: szívó traktus, kenő rendszer és az üzemanyag ellátó rendszer tisztításával. Tapasztalatunk szerint az esetek 60-70%-ban megoldást jelent a motor tisztítás! Hiba mentes motorok esetében 80.000 km -es periódusonként elvégezve jelentősen meghosszabíthatja a motor élettartamát!

Szíves érdeklődésére számot tartva

Az LPG Doktor csapata