Cancel Preloader
Nyitvatartás: H-P: 08 - 17
 Toyota camry

Toyota camry

Néhány sor erejéig bemutatjuk az XV 40 típusjelű Toyota Camry Hibrid hajtású autót:

1979 és 1982 között japánban egy négyajtós szedán modellel kezdődött a történet, Celica Camry néven, majd 1982-től önálló modellként volt kapható. A Toyota egy ideig két kaszni változatban kínálta a piacon a szedánt: egy keskenytörzsű (1982-1998), és egy szélestörzsű (1991- napjainkig).A széles törzsű modellek képviselik az XV jelzést, amely napjainkig fennmaradt a Toyota választékában. Ebből a sorozatból a 2006-2011-ig kapható XV 40 a negyedik generációt képviseli. 

Az XV 40 egy középkategóriás szedán, orrában 2,4 literes, illetve 2,5 literes négyhengeres benzinmotorral és egy állandó mágneses váltóáramú szinkronmotorral. Hátul egy nikkel-metál-hidrid akkumulátor gondoskodik az elektromos üzemről. A rendszer teljesítménye 158, 169 és 179 lóerő, függően az évjárattól és a választott modelltől. A hibrid Camry legnagyobb tömege összesen 1670 kiló. Az autó végsebességét a gyári elektronika korlátozza 200 km/h-ra.

Tervezés és innováció

A XV40 egy kecsesebb formai világot képvisel elődjeihez képest. A tervezés alapja a Toyota “élénk világosság” vállalati formanyelvét követi, melynek szellemében a modell kapott egy átépített hűtőrácsot és egy nagyobb, 300 liter méretű csomagtartót. A nagy ívű fejlődés 2002 elején kezdődött, amikor is a Toyota vezető mérnöke segítségével újragondolták a Camry teljes koncepcióját beleértve a formai világot, az ergonómiát, és a műszaki hátteret, majd a tervekre szabadalmat nyújtottak be. A minden szempontból újragondolt modellek modern technikát, kifinomult működést, alacsony fenntartási költségeket, jó menettulajdonságokat, és megbízható működést nyújtottak. AToyota hagyományos rendszere a Camrynél is jelen van, biztosítva az autós teljes kényelmét és biztonságát: a rendszerben megtalálható a guminyomás-figyelő, blokkolásgátló, fékerőelosztó, fékasszisztens, menetstabilizáló, kipörgés gátló és egy összetett menetbiztonsági elektronika, a VDIM.  

A XV40 az első olyan Camry modell, ami már kapható a benzin / elektromos hibrid hajtáslánccal. A 2009 augusztusában közzétett nemzetközi értékesítési mutatók alapján a Camry Hibrid 8,3 %-ot képvisel megoszlásban, ami a Toyota teljes hibrid értékesítési rangsorában a második a Toyota Prius után, több mint 167.000 Camry Hibriddel. 2009 decemberében az USA-ban az összesített eladási mutatók alapján a Camry Hybrid elérte a 154.977 darabot, ezzel a harmadik legkeresettebb elektromos hibrid autó a piacon.