Sziasztok! Hónapokkal ezelőtt megfogadtuk, hogy az oldalunkon megjelenő cikkeink tartalmát elkezdjük hozzá igazítani a hazai valósághoz. Szerettük volna, ha olvasóink nem kizárólag a Magyar átlag számára megfizethetetlen járművek átalakításairól olvashatnának. A fogadalom szép dolog, de az autóbuzéria hívőiként ismét megszegjük saját szavunkat. :) |
![]() |
Amerikai Pite - Cadillac Escalade 2011
Hónapokkal ezelőtt megfogadtuk, hogy az oldalunkon megjelenő cikkeink tartalmát elkezdjük hozzá igazítani a hazai valósághoz. Szerettük volna, ha olvasóink nem kizárólag a Magyar átlag számára megfizethetetlen járművek átalakításairól olvashatnának. A fogadalom szép dolog, de az autóbuzéria hívőiként ismét megszegjük saját szavunkat. :) Műhelyünkben nap-mint nap fordul meg mindenféle márkájú autó, így az immunitás kollégáinkban természetesen már réges-régen kialakult. Mint ahogy a nőgyógyászokat sem irigyeli senki a házaséletéért (pfúú de szofisztikált mondat lett- a szerk…), mi is kissé elfajzottunk az autós társadalom átlagához mérten. Itt a 3 hengeres kis autótól a V8 biturbó szörnyekig minden megfordul. Jól mutatja a hozzászokás mértékét, hogy egy nem régen a műhelybe tévedt Bentley Continental GT-vel való próbakör invitálásra is egykedvűen mondtam nemet, annyira hidegen hagyott a kis híján 600 lovas borzalom kipróbálási lehetősége. Ez már beteges, mondhatja bárki, talán igaza is van. :) Az egykedvű munkanapok csendjét azonban megtörte ez a monstrum. Nézzétek csak a képeket! Egy igazi csillagromboló. A műhelyben is alig fért el. Senki nem ment el mellette szó nélkül.
Olyan messze volt a volán, hogy már szinte távcső kellett. Szépség és elegancia az apró részletekben. Egy vadállat ijesztő tekintete. Az apró részletek mindenhol megbújnak… Mehetünk bevásárolni. Adtak a vezető kényelmére. Mocskos vadállat! Kilincsek Hulk kezére méretezve.
Robosztus, nagy belsőt sejtető hátsó! .
Egy igazi állat. :) Kollégáim egytől egyig hangulatot váltottak, tudtak ismét munka közben röhögni, amit ez a bestia váltott ki belőlük. A kezdeti mókázás után volt átmenetileg némi, nyomdafestéket nem tűrő káromkodás is. Az autó már gázüzemű volt. A beszerelő (úgy tudjuk, nem hazai műhely) olyan borzalmas munkát végzett, hogy mélyebb érzésű kollégáim már-már megkönnyezték a szerencsétlen nagy vas szomorú sorsát. A 6.2 literes 409 lovas V8 benzinből is tud nem keveset vételezni a 100 literes tankból, azonban a 40 liter feletti gázfogyasztás hallatán ennek ellenére borzongani kezdtünk. Tudom, most mindenki azt hiszi, lyukas volt a gáztank, de nem, sehol nem volt szivárgás, az autó megette ezt a rettenetes mennyiségű LPG-t! Az egyébként jó minőségéről ismert Zavoli vezérlővel semmi baj nem lett volna, de a beszerelő 2 db kis teljesítményű reduktorral oldotta meg a feladatot. A két reduktor alkalmazása önmagában nem lehetetlen, de pontos összehangolásuk fontos lenne a két hengersor teljesen egyforma működtetése érdekében. Mivel két teljesen egyforma reduktor a világon nincs, ezek pedig már nem is voltak jó állapotban, a csere szükségessége egyértelmű volt. Ekkor még mindig jó volt a tulajdonos mentális állapota, de nem sokáig. Amikor górcső alá kerültek az injektorok, nem hittünk a szemünknek. A két hengersor két teljesen eltérő típusú 4 db-os injektor sorral volt szerelve. Valószínűleg megadta magát ez egyik, a cserekor meg már nem lehetett a régi típust beszerezni, így hát felszúrtak rá egy újabbat… Mivel a két injektor sor nem egyforma, ezek soha nem működtek volna hibátlanul, főképpen a 8 db különböző hosszúságú gázcsővel az injektorok és a szívósor között. Az egész rendszer már sokat futott, sokat kellett volna költeni rá, így a tulajdonos a rendszer cseréje mellett döntött. Így került ebbe a csodaszép fenevadba egy Agis rendszer. Nagy teljesítményű Hana injektorokkal és egy teljesítményben ide illő Magic reduktorral fűszereztük a csomagot.
Az Agis rendszervezérlő computer és a Magic reduktor szerényen megbújik a többi alkatrész között. A teljesítményük és megbízhatóságuk azonban kiemelkedő.
Hana injektorok akcióban. Akkora motortere volt, hogy a kollégánk simán befért volna fekve. Az átváltó kapcsoló beszerelésével zártuk a műveletet. A végére maradt a munka élvezetes része, a rendszer felprogramozása. Az a hang, istenem!
|