Cancel Preloader
Nyitvatartás: H-cs: 08 - 17 Péntek: 08-15

CNG Doktor – Gázrendszerek hangolása

A gázrendszerek finomhangolása

 

 

Cégünk nagy figyelmet fordít a beszerelés minőségére, ezen belül is kiemelten fontosnak tartja a beépített gázrendszerek tökéletes beállítását.
A mai rohanó világban minden iparágban az összes munkaművelet elvégzési ideje lerövidült, mivel a gazdasági körülmények a gyors munkavégzésre ösztönzik a cégeket. Ennek eredménye a gázrendszer beépítések esetében az úgynevezett egy napos beépítés. 
Tapasztalatunk szerint egy munkanap alatt a beépítés mechanikai kivitelezése még csak megoldható, de az ezt követő programozási feladat tökéletes elvégzése már egyszerűen nem fér bele a munkaidőbe.
Vevőink elégedettsége érdekében minden beépítés után egy  2 -3 órán át tartó programozást végzünk el. Ennek keretén belül a gépkocsival 80-150 km-es utat teszünk meg. A megtett út alatt minden fordulatszám tartományt és minden terhelési tartományt komolyan tesztelünk. Az így elvégzett munkát végül párhuzamos diagnosztikai műszer segítségével ellenőrizzük.
Az eredmény: hibátlan beállítás, arányos üzemanyag fogyasztás, jó menetdinamika, hibátlan indítási tulajdonságok és hibakód mentes működés, valamint hosszú élettartam.

Mi a veszélye a tökéletlen beállításnak?

A szekvenciális gázrendszerek működési elvéből eredően részterhelésen jól tolerálják a felelőtlen beállításokat, mert a gépkocsi gyári motorvezérlője folyamatosan „figyeli” a keverékképzési adatokat a lambda-szonda segítségével. Ha az eltérés a gyári tűrésen belüli, a gépkocsi vezetője nem vesz észre semmit a rossz beállításokból. A baj akkor keletkezik, amikor a felhasználó gyakran lépi át a 70-80% feletti terhelési értéket. Ekkor ugyanis a gyári motorvezérlők korrekciós beavatkozása megszűnik, nem figyelik a lambda értéket, vagyis a motor annyi üzemanyagot kap, amennyit a gázvezérlőben meghatároztunk számára. Amennyiben a keverék szegény ebben a tartományban, az LPG már eleve magasabb égéshőjéhez hozzáadódik a szegénykeverékes üzem további hőmérséklet emelő hatása. Ez a szelepek beégéshez vezethet. 
Innen ered a gépműhelyek negatív véleménye, miszerint a gázüzem káros a motorok számára.
Ez egy óriási tévedés! A motorok számára a gázüzem kifejezetten kedvező, ami káros, az a kapkodó, felelőtlen, hanyag és szakszerűtlen beállítás!

Amennyiben az LPG Doktort választja, garantált minőségű eszközöket kap, garantáltan körültekintő beállítással.

Vállaljuk továbbá már korábban beszerelt rendszerek felülvizsgálatát, utólagos finomhangolását.

Szakszerűen, lelkiismeretesen, igényesen önökért! 

Cégünk nagy figyelmet fordít a beszerelés minőségére, ezen belül is kiemelten fontosnak tartja a beépített gázrendszerek tökéletes beállítását.

A mai rohanó világban minden iparágban az összes munkaművelet elvégzési ideje lerövidült, mivel a gazdasági körülmények a gyors munkavégzésre ösztönzik a cégeket. Ennek eredménye a gázrendszer beépítések esetében az úgynevezett egy napos beépítés.

Tapasztalatunk szerint egy munkanap alatt a beépítés mechanikai kivitelezése még csak megoldható, de az ezt követő programozási feladat tökéletes elvégzése már egyszerűen nem fér bele a munkaidőbe.

Vevőink elégedettsége érdekében minden beépítés után egy 2 -3 órán át tartó programozást végzünk el. Ennek keretén belül a gépkocsival 80-150 km-es utat teszünk meg. A megtett út alatt minden fordulatszám tartományt és minden terhelési tartományt komolyan tesztelünk. Az így elvégzett munkát végül párhuzamos diagnosztikai műszer segítségével ellenőrizzük.

Az eredmény: hibátlan beállítás, arányos üzemanyag fogyasztás, jó menetdinamika, hibátlan indítási tulajdonságok és hibakód mentes működés, valamint hosszú élettartam.

 

Mi a veszélye a tökéletlen beállításnak?

 

A szekvenciális gázrendszerek működési elvéből eredően részterhelésen jól tolerálják a felelőtlen beállításokat, mert a gépkocsi gyári motorvezérlője folyamatosan „figyeli” a keverékképzési adatokat a lambda-szonda segítségével. Ha az eltérés a gyári tűrésen belüli, a gépkocsi vezetője nem vesz észre semmit a rossz beállításokból. A baj akkor keletkezik, amikor a felhasználó gyakran lépi át a 70-80% feletti terhelési értéket. Ekkor ugyanis a gyári motorvezérlők korrekciós beavatkozása megszűnik, nem figyelik a lambda értéket, vagyis a motor annyi üzemanyagot kap, amennyit a gázvezérlőben meghatároztunk számára. Amennyiben a keverék szegény ebben a tartományban, az LPG már eleve magasabb égéshőjéhez hozzáadódik a szegénykeverékes üzem további hőmérséklet emelő hatása. Ez a szelepek beégéshez vezethet.

Innen ered a gépműhelyek negatív véleménye, miszerint a gázüzem káros a motorok számára.

Ez egy óriási tévedés! A motorok számára a gázüzem kifejezetten kedvező, ami káros, az a kapkodó, felelőtlen, hanyag és szakszerűtlen beállítás!

 

Amennyiben az LPG Doktort választja, garantált minőségű eszközöket kap, garantáltan körültekintő beállítással,

 

Vállaljuk továbbá már korábban beszerelt rendszerek felülvizsgálatát, utólagos finomgangolását.

 

Szakszerűen, lelkiismeretesen, igényesen önökért!