Nyitvatartási idő
  • Hétfő 8.00 - 17:00
  • Kedd 8.00 - 17:00
  • Szerda 8.00 - 17:00
  • Csütörtök 8.00 - 17:00
  • Péntek 8.00 - 17:00
  • Szombat Zárva
  • Vasárnap Zárva

Gázrendszerek Finomhangolása

Cégünk nagy figyelmet fordít a beszerelés minőségére, ezen belül is kiemelten fontosnak tartja a beépített gázrendszerek tökéletes beállítását.

A mai rohanó világban minden iparágban az összes munkaművelet elvégzési ideje lerövidült, mivel a gazdasági körülmények a gyors munkavégzésre ösztönzik a cégeket. Ennek eredménye a gázrendszer beépítések esetében az úgynevezett egy napos beépítés. 


Tapasztalatunk szerint egy munkanap alatt a beépítés mechanikai kivitelezése még csak megoldható, de az ezt követő programozási feladat tökéletes elvégzése már egyszerűen nem fér bele a munkaidőbe.
Vevőink elégedettsége érdekében minden beépítés után egy  1-2 órán át tartó programozási folyamatot végzünk el. Ennek keretén belül a gépkocsival 60-100 km-es utat teszünk meg. A megtett út alatt minden fordulatszám tartományt és minden terhelési tartományt komolyan tesztelünk. Az így elvégzett munkát végül párhuzamos diagnosztikai műszer segítségével ellenőrizzük.


Az eredmény: hibátlan beállítás, arányos üzemanyag fogyasztás, jó menetdinamika, hibátlan indítási tulajdonságok és hibakód mentes működés, valamint hosszú élettartam.

Mi a veszélye a tökéletlen beállításnak?

A szekvenciális gázrendszerek működési elvéből eredően részterhelésen jól tolerálják a felelőtlen beállításokat, mert a gépkocsi gyári motorvezérlője folyamatosan „figyeli” a keverékképzési adatokat a lambda-szonda segítségével. Ha az eltérés a gyári tűrésen belüli, a gépkocsi vezetője nem vesz észre semmit a rossz beállításokból. A baj akkor keletkezik, amikor a felhasználó gyakran lépi át a 70-80% feletti terhelési értéket. Ekkor ugyanis a gyári motorvezérlők korrekciós beavatkozása megszűnik, nem figyelik a lambda értéket, vagyis a motor annyi üzemanyagot kap, amennyit a gázvezérlőben meghatároztunk számára. Amennyiben a keverék szegény ebben a tartományban, az LPG már eleve magasabb égéshőjéhez hozzáadódik a szegénykeverékes üzem további hőmérséklet emelő hatása. Ez a szelepek beégéshez vezethet. Innen ered a gépműhelyek negatív véleménye, miszerint a gázüzem káros a motorok számára.

Ez egy óriási tévedés! A motorok számára a gázüzem kifejezetten kedvező, ami káros, az a kapkodó, felelőtlen, hanyag és szakszerűtlen beállítás!


Amennyiben az LPG Doktort választja, garantált minőségű eszközöket kap, garantáltan körültekintő beállítással.

Vállaljuk továbbá már korábban beszerelt rendszerek felülvizsgálatát, utólagos finomhangolását.

Szakszerűen, lelkiismeretesen, igényesen önökért!