
Amerikai Pite – Cadillac Escalade 2011
Sziasztok! Hónapokkal ezelőtt megfogadtuk, hogy az oldalunkon megjelenő cikkeink tartalmát elkezdjük hozzá igazítani a hazai valósághoz. Szerettük volna, ha olvasóink nem kizárólag a Magyar átlag számára megfizethetetlen járművek átalakításairól olvashatnának. A fogadalom szép dolog, de az autóbuzéria hívőiként ismét megszegjük saját szavunkat. 🙂 |
![]() |
Amerikai Pite – Cadillac Escalade 2011
Hónapokkal ezelőtt megfogadtuk, hogy az oldalunkon megjelenő cikkeink tartalmát elkezdjük hozzá igazítani a hazai valósághoz. Szerettük volna, ha olvasóink nem kizárólag a Magyar átlag számára megfizethetetlen járművek átalakításairól olvashatnának. A fogadalom szép dolog, de az autóbuzéria hívőiként ismét megszegjük saját szavunkat. 🙂 Műhelyünkben nap-mint nap fordul meg mindenféle márkájú autó, így az immunitás kollégáinkban természetesen már réges-régen kialakult. Mint ahogy a nőgyógyászokat sem irigyeli senki a házaséletéért (pfúú de szofisztikált mondat lett- a szerk…), mi is kissé elfajzottunk az autós társadalom átlagához mérten. Itt a 3 hengeres kis autótól a V8 biturbó szörnyekig minden megfordul. Jól mutatja a hozzászokás mértékét, hogy egy nem régen a műhelybe tévedt Bentley Continental GT-vel való próbakör invitálásra is egykedvűen mondtam nemet, annyira hidegen hagyott a kis híján 600 lovas borzalom kipróbálási lehetősége. Ez már beteges, mondhatja bárki, talán igaza is van. 🙂 Az egykedvű munkanapok csendjét azonban megtörte ez a monstrum. Nézzétek csak a képeket! Egy igazi csillagromboló. A műhelyben is alig fért el. Senki nem ment el mellette szó nélkül.
Olyan messze volt a volán, hogy már szinte távcső kellett. Szépség és elegancia az apró részletekben. Egy vadállat ijesztő tekintete. Az apró részletek mindenhol megbújnak… Mehetünk bevásárolni. Adtak a vezető kényelmére. Mocskos vadállat! Kilincsek Hulk kezére méretezve.
Robosztus, nagy belsőt sejtető hátsó! .
Egy igazi állat. 🙂 Kollégáim egytől egyig hangulatot váltottak, tudtak ismét munka közben röhögni, amit ez a bestia váltott ki belőlük. A kezdeti mókázás után volt átmenetileg némi, nyomdafestéket nem tűrő káromkodás is. Az autó már gázüzemű volt. A beszerelő (úgy tudjuk, nem hazai műhely) olyan borzalmas munkát végzett, hogy mélyebb érzésű kollégáim már-már megkönnyezték a szerencsétlen nagy vas szomorú sorsát. A 6.2 literes 409 lovas V8 benzinből is tud nem keveset vételezni a 100 literes tankból, azonban a 40 liter feletti gázfogyasztás hallatán ennek ellenére borzongani kezdtünk. Tudom, most mindenki azt hiszi, lyukas volt a gáztank, de nem, sehol nem volt szivárgás, az autó megette ezt a rettenetes mennyiségű LPG-t! Az egyébként jó minőségéről ismert Zavoli vezérlővel semmi baj nem lett volna, de a beszerelő 2 db kis teljesítményű reduktorral oldotta meg a feladatot. A két reduktor alkalmazása önmagában nem lehetetlen, de pontos összehangolásuk fontos lenne a két hengersor teljesen egyforma működtetése érdekében. Mivel két teljesen egyforma reduktor a világon nincs, ezek pedig már nem is voltak jó állapotban, a csere szükségessége egyértelmű volt. Ekkor még mindig jó volt a tulajdonos mentális állapota, de nem sokáig. Amikor górcső alá kerültek az injektorok, nem hittünk a szemünknek. A két hengersor két teljesen eltérő típusú 4 db-os injektor sorral volt szerelve. Valószínűleg megadta magát ez egyik, a cserekor meg már nem lehetett a régi típust beszerezni, így hát felszúrtak rá egy újabbat… Mivel a két injektor sor nem egyforma, ezek soha nem működtek volna hibátlanul, főképpen a 8 db különböző hosszúságú gázcsővel az injektorok és a szívósor között. Az egész rendszer már sokat futott, sokat kellett volna költeni rá, így a tulajdonos a rendszer cseréje mellett döntött. Így került ebbe a csodaszép fenevadba egy Agis rendszer. Nagy teljesítményű Hana injektorokkal és egy teljesítményben ide illő Magic reduktorral fűszereztük a csomagot.
Az Agis rendszervezérlő computer és a Magic reduktor szerényen megbújik a többi alkatrész között. A teljesítményük és megbízhatóságuk azonban kiemelkedő.
Hana injektorok akcióban. Akkora motortere volt, hogy a kollégánk simán befért volna fekve. Az átváltó kapcsoló beszerelésével zártuk a műveletet. A végére maradt a munka élvezetes része, a rendszer felprogramozása. Az a hang, istenem! A futómű is példásan teszi a dolgát annak ellenére, hogy a súlypont kicsit magasabban van, mint egy Mazda MX5 esetében. Kritika talán a fékeket illetheti, ezek érezhetően az amerikai sebességkorlátozásoknak megfelelően lettek kicsit alul méretezve. Itt azonban vége is a negatív felhangoknak. Gyönyörű megjelenés, fejedelmi helykínálat és komfort, brutális menetteljesítmények, és végre egy élhető, 20 liter alatti LPG fogyasztás ( ami a benzin árától függően 11-13 liter benzin fogyasztásnak felel meg) az, ami miatt, ha lenne ennyi pénzem, bizisten, elgondolkoznék a megvásárlásán. A sikeres felprogramozás és tesztút után örömmel és felemelő érzéssel szálltunk ki ebből a lehengerlő nehéz bombázóból, mondván, megvolt a Cadillac is – itt mi voltunk azok, akik elvesztették a szüzességüket. Egy ilyen húzó vas kipróbálása és az általa nyújtott élmény hozzátartozik a felnövekvő, vagy teljes fejlettségét elért egyed természetes szocializálódásához. Ami még ennél is fontosabb, hogy az autóba egy gondosan beszerelt, jól beállított, strapabíró és csendes elemekkel felszerelt rendszer került, amely most nagyon sokáig hűségesen – és bátran mondhatjuk – hibátlanul kiszolgálja majd a tulajdonost, nem keveset spórolva az üzemanyag kiadásokon. |